Turistika – Hřebenové túry

Špindlerův Mlýn – Sněžka

Na naši nejvyšší horu Sněžka (1603m) se máte možnost ze Špindlerova Mlýna vydat hned několika trasami:

1)      Špindlerova Bouda – Sněžka
Délka trasy 10 km
Ze Špindlerova Mlýna autobusem na Špindlerovu boudu – po červené turistické trase (cesta Česko-polského přátelství) přes Slezskou boudu na Sněžku

2)      Špindlerův Mlýn – Dlouhý důl – Sněžka
Délka trasy 13 km
Z centra Špindlerova Mlýna po zelené turistické  trase – Svatopetrským údolím k hotelu Esprit – Dlouhým dolem na Výrovku – dále po červené turistické k Luční boudě – dále navazuje modrá turistická trasa na Sněžku

3)      Špindlerův Mlýn – Kozí Hřbety – Sněžka
Délka trasy 10,5 km
Z centra Špindlerova Mlýna – po červené turistické  značce kolem hotelu Belmonte nahoru – ke kostelíku – dále kolem školy, po Staré Bucharově cestě kolem hotelu Horal a Panorama – Kozími hřbety až na Luční boudu – dále pokračujeme po modré turistické značce – přes Slezskou boudu na Sněžku

4)      Špindlerův Mlýn – údolí Bílého Labe – Sněžka
Délka trasy 13,5 km
Z centra Špindlerova Mlýna – po modré turistické  trase proti proudu Labe – kolem lanovky na Medvědín ke srubu KRNAPu – dále doprava k Dívčím lávkám a Weberovou cestou až k boudě U Bílého Labe – dále údolím Bílého Labe po modré trase na Luční boudu – dále přes Slezskou na Sněžku

5)      Špindlerův Mlýn – Klínovy boudy – Sněžka
Ze Špindlerova Mlýna do Svatého Petra – lanovkou na Pláně – dále po zelené turistické trase na Boudu Na Pláni – přes Klínové boudy k Chalupě na Rozcestí – přes Výrovku k Luční boudě – dále navazuje modrá turistická značka – přes Slezskou boudu na Sněžku

Špindlerův Mlýn – Pramen Labe (1 382 m n.m.)

Asi každý kdo navštíví Krkonoše by se mněl podívat, kde pramení evropský veletok. Vybrat si můžete z několika tras:

Trasa č. 1)
Z centra Špindlerova Mlýna po modré turistické trase k lanovce na Medvědín – lanovkou na Medvědín – dále po žluté turistické trase na Šmídovu vyhlídku – dále po červené turistické trase na Vrbatovu boudu a Zlaté návrší – kolem Mohyly Hanče a Vrbaty k Pančavskému vodopádu (148 m) – k Labské boudě – dále po zelené turistické trase až k Prameni Labe

Trasa č.2)
Výchozí bod je z Horních Míseček, kam jsou dvě možnosti, jak se dostat: ze Špindlerova Mlýna autem na Horní Mísečky (zaparkovat lze pod Jilemnickou boudou), nebo vyjet lanovkou na Medvědín a po žluté turistické trase a Masarykově silnici na Horní Mísečky dojít pěšky. Dále z Horních Míseček (od Jilemnické boudy) – autobusem na Vrbatovu boudu a Zlaté návrší – dále kolem Mohyly Hanče a Vrbaty k Ambrožově vyhlídce a Pančavskému vodopádu – k Labské boudě a po zelené turistické trase k Prameni Labe

Trasa č.3)
Z centra Špindlerova Mlýna – po modré turistické trase k lanovce na Medvědín – lanovkou na Medvědín – dále po žluté turistické trase – přes Sviňské louže – na Šmídovu vyhlídku – pokračujeme po červené turistické trase na Vrbatovu boudu a Zlaté návrší – dále po modré, ze které po 200m odbočíme na žlutou turistickou trasu – Rozcestí u čtyř pánů – Pramen Labe

Trasa č.4)
Z centra Špindlerova Mlýna po modré turistické trase k restauraci Myslivna – dále po modré trase “Buď fit” Labským dolem přes Labský vodopád (34 m) k Labské boudě – dále po zelené trase k Pramenu Labe

Špindlerův Mlýn – Sněžné jámy

Ze Špindlerova Mlýna autobusem na Špindlerovu boudu – po červené turistické trase , nazývané cesta Česko-polského přátelství, přes Petrovu boudu – Dívčí a Mužské kameny – Kamanův pomník – Pomník O.Rysa – Sněžné jámy – zpět do Špindlerova Mlýna po žluté turistické trase (Koňská cesta) – k rozcestníku nad vyhlídkou Labského vodopádu – dále po zelené turistické trase k Martinově Boudě – dále Brádlerovy Boudy (dříve Fučíkovy Boudy) – Medvědí Bouda – Dívčí Lávky – po modré turistické značce kolem spodní stanice lanové dráhy Medvědín zpět do Špindlerova Mlýna

Špindlerův Mlýn – Výrovka – Luční bouda

Trasa č. 1)
Z centra Špindlerova Mlýna – náměstí – po zelené turistické trase k hotelu Praha – hotel Barbora – kostel Sv. Petra – k základní škole – vpravo k údolí Svatý Petr – hotel Olympie – Zdař Bůh (kaplička) – hotel Esprit – stále po zelené turistické trase Dlouhým dolem k chatě Výrovka – pokračujeme po červené trase k památníku obětem hor – Rennerův kříž – Luční bouda – zpět do centra Špindlerova Mlýna po červené turistické trase, nazývané Stará Bucharova cesta, přes Kozí hřbety do údolí Svatý Petr – pod hotelem Horal stále po červené trase k základní škole – kostel Sv. Petra – hotel Barbora – hotel Praha – centrum Špindlerova Mlýna

Trasa č. 2)
Z centra Špindlerova Mlýna, od bílého mostu po modré turistické trase ke spodní stanici lanové dráhy Medvědín – srub KRNAPu – restaurace Myslivna – Dívčí lávky – podél Bílého Labe k boudě U Bílého Labe – dále po modré trase zvané Weberova cesta, údolím Bílého Labe k Luční boudě – pokračujeme po červené trase – Rennerův kříž – Památník obětem hor – chata Výrovka – dále zelená turistická trasa – Dlouhým dolem do údolí Svatý Petr – hotel Esprit – hotel Olympie – lesem nad centrum Špindlerova Mlýna pod hotelem Horal – základní škola – kostel Svatý Petr – hotel Barbora – hotel Praha – centrum Špindlerova Mlýna

Špindlerův Mlýn – Žalý

Trasa č. 1)
Ze Špindlerova Mlýna autobusem do Vrchlabí/Herlíkovice – lanovou dráhou na Přední Žalý – po lesní cestě k rozhledně Žalý – červená turistická trasa směr Špindlerův Mlýn – Rovinka – po zelené turistické trase na Třídomí – údolí Labská – pension Krakonoš – Labská vyhlídka – centrum Špindlerova Mlýna

Trasa č. 2)
Z centra Špindlerova Mlýna po červené turistické trase kolem hotelu Villa Hubertus – pod hotelem Montana k Vojenské zotavovně Bedřichov – kolem restaurace U Medvěda na Horní Mísečky –pokračujeme po červené trase zvané Bucharova cesta – Harrachova skála – Černá skála – Rovinka – rozhledna Žalý – zpět po červené na Rovinka – po zelené turistické trase na Třídomí – údolí Labská – pension Krakonoš – Labská vyhlídka – centrum Špindlerova Mlýna